Ser ingen anledning längre.

Jag trodde inte att det fanns någon värre skola än Distra, faktiskt. Men det kommer dagar då jag faktiskt börjar tveka på det som en gång var så himla säkert för mig. Mediagymnasiet går bara mer utför i mina ögon för varje dag som går och det är grymt frustrerande. Inga lektioner ger en någonting, inga kunskaper, ingen lärdom. Ingenting känns viktigt längre, och det är inte bara för att jag ser det från den vyn utanför att allting bara.. är det. Alla ger en det intrycket, både lärare och elever. Jag har ingen annan direkt anledning till varför det är så, men jag vet att det finns många som håller med mig. Vi har tider vi ska komma till lektioner, för att sitta bort tiden och sen åka hem? Så har denna vecka varit. Ingenting har man tagit till sig eller tyckt varit roligt.
Självklart beror det på min motivation hit och dit också, till vissa delar. Men skolan, lärarna och resterande elever påverkar en så himla mycket. Det känns så jävla värdelöst allting. Och det är jobbigt. Jag vill göra bra ifrån mig, jag vill gå till skolan och ha kul. Men vissa dagar (läs: alldeles för många dagar) känns bara meningslösa. Man åker en timmes väg dit och en timmesväg hem, för ingenting? Totalt värdelöst.

JAG ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT JÄVLA LESS PÅ SKITEN. En bluff tycker jag att det är. Alla säger att de är så bra, blablabla. Bullshit. Jag är pissed off, och ska strejka i morgon och fredag. Sen är det lov och då ska jag försöka hitta krafter någonstans ifrån, och skita i vad alla andra tycker, tänker, och gör. Jag ska fan kämpa. På något sätt.

Nu ska jag lägga mig i sängen och prata med Emil, punkt slut.

Puss!

Kommentarer
Postat av: hedberg

börja i min skola visst :( vi har saker att göra 24/7 visst :(

2009-02-19 @ 13:19:03
Postat av: Madde

Säg åt din mentor att ni ska göra ett studiebesök på Hagagymnasiet för att roa Madde, punkt.

2009-02-24 @ 23:55:41
URL: http://comicstrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0