pay it forward

fan. vilken underbar jävla film! rättare sagt vilken underbar liten pojke! han är 11 år gammal och tänker på världens alla människor och vill hjälpa dem som har det svårt.
jag älskar idéen, idéen att göra något stort för tre människor som i sin tur skickar det vidare och det detsamma för tre människor. på något sätt så tror jag att världen skulle kunna bli bättre, åtminstonde lite bättre, av det. men så som världen är idag - skulle det aldrig fungera. men tänk, tänk om det skulle fungera? tänk om det är så att alla bara behöver göra tre stora gärningar för tre mänskliga personer, för att världen skulle kunna förbättras? kanske förbättras lite, kanske mycket? vem vet. förbättras något (!) är alltid någonting. 

jag skiter i om jag avslöjar filmens slut nu, men den lilla pojken, med det allra största hjärta du kan hitta, blev såklart offer för någonting som inte ska kunna hända. han blev mördad när han skulle göra sin goda gärning, - och hjälpa någon annan.
varför är det alltid de snälla som råkar ut för de otrevliga? de som blir krossade, sårade och kanske till och med mister sitt liv för ingenting? det är så tragiskt. och ja, jag vet att det bara är en film. men fan. det händer faktiskt sånt jävla skit ute i världen. usch. jag hatar världen. varför.. ja det är en bra fråga. titta på den så får ni se.. jag antar att man inte ens vill titta på den, de flesta blundar och går vidare.

"det är väl svårt för dem som är vana vid vissa saker, även om det är dåligt, att ändra på sig. så de ger upp. och när de gör det förlorar liksom alla."

nu ska jag lägga mig i sängen, så får man väl se vad klockan är när jag somnar.
skriver mera i morgon när jag vaknar, vilket lär bli vid tolvtiden!

puss!

Kommentarer
Postat av: Sara

visst var filmen bra? så fiin pojke <333

2008-09-22 @ 11:18:00
URL: http://sannerfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0