Underbar dag, nästan

Pheew! Det känns som om det har varit en lång idag, och det kanske det har i och för sig? Haha. I morse när jag fixade mig redo för att påbörja min resa mot skolan så ringer det i hemtelefonen. Jag svarar och hör att det är min läkare från vårdcentralen. Hon ville att jag skulle komma dit genast och ta nya blodprover eftersom de förra testet jag gjorde visa att levervärdet (om man kan säga så?) var 6 gånger för högt än normalt.. Jättefarligt och hon ville att jag skulle dit direkt. Och det gjorde jag. Väl där tog jag blodprovet, pratade med henne och samt så bokade hon en tid till mig på Läkarhuset på odenplan för ett ultraljud. Det är så att det kan vara gallsten då de på något sätt påverkar levern? Jag har ingen aning om hur det där fungerade men hon verkade inte direkt vilja berätta hela sanningen för mig heller eftersom jag var där ensam. Men vi får se hur det går. Ultraljud i morgon då..
Fan! Jag orkar inte med fler motgångar, men samtidigt känns det skönt att vi kan vara sjukdomen på spåren så jag får veta vad det är för jävla skit som gör så fruktansvärt ont i mig ibland.

Efter att jag varit där åkte jag till skolan och vände lika snabbt ungefär. Vi skulle på fotoutställning på Kulturhuset och ja, det var vi. Skrev en bildanalys och sen drog jag, Johanna och Bella vidare och glodde i affärer. Jag köpte en jättefin sjal. Bild kommer! Vi var även och provade korsetter och ah! Ge mig pengar så jag kan köpa en! Det var grymt skönt att ha på sig och man fick dessutom snygg figur. Vill, vill, vill. Den jag vill ha kommer in på tisdag och kostar över tusenlappen. Vi får se hur det där blir, annars får jag väl fan operera mig då. Haha. Som att det är billigare? Pff. Äsch. Jag överlever.

Nu sitter jag här. Trött och seg. Jag är så otroligt less på att alla motgångar kommer på samma gång. Först ögat, sen magen. Vad händer här näst? Kommer väl bryta benet eller något. Blä. Jag mår sämst av att tänka på det. Varför drabbar allt mig? Jag undrar verkligen det.

Nu ska jag ta massa jävla egobilder och sen äta. Skriver mer sen och lägger upp lite bilder från idag.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0