Hektiskt dygn

Har inte skrivit på år och dar känna det som, även fast det bara var två dagar sen. Det har hänt en hel del sedan dess och det är orsaken till att jag inte hunnit och orkat skriva. Igår vid tre tiden fick jag enorma smärtor i magen, vilket vi trodde var/kanske är/ magkatarren. Ingen som vet vad det är säkert. Jag fick iallafall två alvedon av skolsköterskan, men dessa hjälpte bara i ungefär tjugo minuter när jag var på väg hem. Vilket i sig var tur, hade inte varit skoj att ha så ont bland massa folk. När jag kom hem igår gick jag och la mig och sov i någon timme, och vaknade sedan av att smärtorna hade kommit tillbaka. Då åkte vi in till akuten. Tog lite tester och dom klämde lite på mig. Ingenting fel. Däremot togs min livshistoria upp, haha. När jag var liten var jag allergisk mot komjölk, men detta växte bort vid ungefär tre års ålder. Jag fortsatte dock att dricka sojamjölken på grund av att detta kunde ändras och komma tillbaka med andra symptom. Men nu är det så att det kan vara så att det har "kommit tillbaka" och kan vara andledningen till mina smärtor och mitt ständiga illamående. Eller så kan det vara frågan om laktos, mjölk eller gluten allergi.
När vi kom hem från akuten kändes magen bra, "krampsmärtorna" hade avtagit så jag tog mig lite ravioli att äta. Då kom smärtorna tillbaka direkt. Låg och grät i sängen och hade allmänt ont, mamma tänkte ringa akuten igen för när någon gråter på grund av smärta är den hög. Och tro mig, när den väl kommer går den inte att hejda. Det smärtar så otroligt. Men jag tog två alvdeon till, och två stycken andra mediciner och försökte sova. Gick inte på tre timmar, men tillslut somnade jag i utmattning. Tack och lov.

Idag väcktes jag av att mamma ringde och sa att jag redan fått en tid till vårdcentralen för att göra en grundlig undersökning på detta. Eller rättare sagt på mig. Tog blodprover och pratade med doktorn. Hon kunde dock inte göra mycket mer än att vänta på att få remissen från akuten igår, då de värderna spelade mycket in i detta. Så när hon fått den skickar dom ett brev hem till mig, så ska jag få komma och göra njur & lever prover, samt en himla massa annat. Kanske blir en sväng till allergi-kliniken också. Det visar sig.

Nu lever jag iallafall. Haha. Har i princip sovit hela dagen och de gångerna jag varit ute har känts jobbiga. Jag förstår verkligen inte. Det kom så snabbt, och sitter i än. Inte det onda, utan känslan av att någonting är fel.

Ska strax gå och äta lite, om jag nu får i mig någonting och sedan bege mig iväg till Louise. Där är Bella, Emma, Denise och jag vet inte om någon mer är där? Det ska bli trevligt iallafall. Trots att jag inte mår bra, så smittar det inte. Och dom som känner mig vet att jag inte klarar av att sitta inne för länge utan att få rent ut sagt damp. Men vi får se hur det känns när jag ätit. Det är det som får avgöra om jag åker eller inte. Så snälla, håll en tumme? Jag vill verkligen iväg!


<3


Puss!

Kommentarer
Postat av: Cicci

om du fick ont direkt efter du hade ätit ravioli så är de gluten de handlar om.. pastan tänkte jag på då, jag kan absolut inte äta de för då skulle jag få så ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag får också baaaajs ont i magen direkt efter om jag fått i mig något som jag inte får äta.

2008-11-07 @ 22:45:18
URL: http://cecilianygren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0